Hayatimdegisti.com kişisel gelişim ritmotrans telkinli Cd'leri

Hayatimdegisti.com kişisel gelişim ritmotrans telkinli Cd'leri (http://www.hayatimdegisti.com/forum/index.php)
-   Üyelerin Değişim Günlükleri (http://www.hayatimdegisti.com/forum/uyelerin-degisim-gunlukleri/)
-   -   Uykuda Öğrenme Deneyim - 88 Gün - (http://www.hayatimdegisti.com/forum/uyelerin-degisim-gunlukleri/620391-uykuda-ogrenme-deneyim-88-gun.html)

Lusid 03-01-2012 12:47 AM

Uykuda Öğrenme Deneyim - 88 Gün -
 
Herkese merhaba. Ben 21 yaşındayım.

Uykuda Öğrenme adlı kitaptan öğrendiğim tekniği deneyip sonuçlarını bu başlık altında paylaşacağım.

Liseden yıllar önce mezun oldum ( sanırım 2007 yılında =] ). Lisede coğrafya dersinde öğrendiğim bilgilerin neredeyse hepsini unuttum. Bu yüzden uykuda coğrafya öğrenmeyi deneyeceğim. YGS sınavına başvurup uykuda öğrendiğim coğrafya bilgileriyle sınava gireceğim. Sınav sonuçlarını bu başlık altında paylaşacağım. Uykuda öğrenme yönteminin etkisini ben de çok merak ettiğim için YGS sınavından önce mart ayında herhangi bir dershane de YGS deneme sınavına girip sonuçları bu başlık altında paylaşacağım.

"Uykuda öğrenme gün içinde zaman kazanmanızı sağlıyor ve öğrenme kapasitenizi arttırıyor. Tam gün çalışıyorsanız ve bakmak zorunda olduğunuz bir aileniz varsa,fakat bir şeyler öğrenip kendinizi geliştirmek istiyorsanız uykuda öğrenme teknikleri sizin için idealdir.Derslerinizde başarıyı yakalamak istiyor,rahat ve kalıcı bir öğrenme metotu arıyorsanız, uykuda öğrenme teknikleri sizin için de idealdir.İşte böyle bir durumda uykuda öğrenme parlak bir buluş gibidir.Bu belkide o insana 1 gün 24 saat kazandırmak gibidir.Yapılması gereken işler gün içinde yapılırken gece uyurken okula gitmek gibi.Uykuda öğrenme teknikleri sayesinde yabancı lisan öğrenimi,istenilen bir dersi çalışma,yada sadece yeni bir bilgi öğrnemek gibi her türlü bilgiyi rahat bir şekilde uyurken öğrenmeniz mümkündür.Program da takip edilen metotlar ve teknikleri aynı şekilde uygulandıgı takdirde Uykuda öğrenmenin sırrını keşfetmiş olacaksınız.Uykuda öğrenme tekniklerinin hepsi çok özel olup sistematik bir uygulamayı takip eder."

Uyurken dinleyeceğim konular.

http://www.ekolhoca.com/konuanlatimcog.asp

Videoları indirip mp3 formatına çevireceğim. Dosyaları cep telefonuma aktaracağım ve uyumadan önce kulaklıkla dinlemeye başlayacağım. YGS sınavı 1 nisan pazar günü. 88 günüm var. 88 gece boyunca coğrafya derslerini dinleyeceğim.

- Konuları her gece dinleyeceğim ancak sadece mart ayında deneme sınavına gireceğim ve sonucu bu başlık altında paylaşacağım.
- Dersleri kısık seste dinleyeceğim.
- Videoların her biri 40 dakika. Toplam 25 video var. Yani toplam 1000 saat.
- Günde 9 saat uyuyacağım. O yüzden 2 gece de tüm coğrafta konularını bitirmiş olacağım. Böylece bir dersi 44 kere dinlemiş olacağım.

Dersleri uyurken 88 gece dinledikten sonra ne kadar öğrenip öğrenmediğimi hep birlikte göreceğiz. 1 nisan sabahı uyandığımda ortalama 47 520 saat ders dinlemiş olacağım.


Bu deneye ilgi gösterirseniz ve bana destek verirseniz dersleri aksatmadan dinleyebilirim. Her gün 9 saat uyumak ve her gece ders dinlemek kolay olmayacak :)

http://d1201.hizliresim.com/t/3/1k06k.jpg

Neptün 03-01-2012 05:04 AM

Cevap: Uykuda Öğrenme Deneyim - 88 Gün -
 
Kolay gelsin. Gelişmeleri görmek isterim. Umarım faydalı olsun senin için.

yaseminist 03-01-2012 06:51 AM

Cevap: Uykuda Öğrenme Deneyim - 88 Gün -
 
Benim de çok merak ettiğim bir konu bu. Teknikler hakkında kısaca bilgi verebilirsen çok sevinirim..

juger 03-01-2012 10:30 AM

Cevap: Uykuda Öğrenme Deneyim - 88 Gün -
 
Kolay gelsin bakalım lusid. Olursa bende uygularım. Arkandayız!

Lusid 03-01-2012 11:11 AM

Cevap: Uykuda Öğrenme Deneyim - 88 Gün -
 
Teşekkürler. Bir dersi 44 kere dinleyip sınavda hatırlayamamak saçma olur bence. :)

Kitaptan alıntılar.
-------
HATIRLAMADA DEĞİŞKENLER

Uykuda öğrenmeye yeni başlayan öğrenciler genellikle "Bir şeyler öğrenip öğrenmediğimi nasıl anlayacağım?" diye merak ederler. Deneyimleyecekleri süreç hakkında merak ederler. Öğrenci sabah uyanıp hemen gece öğrendiği dersi yüksek sesle tekrarlayacak mıdır? Yoksa şuursuzken zihnine yerleşen bilgi parçaları gün esnasmda konuşmalarında mı ortaya çıkacaktır? Lisan öğrenen bir Öğrencinin telaffuzu aniden ve dikkat edilir şekilde düzelecek midir? Uykusunda diyet yapan kişi bütün iştahını kaybedecek midir? Aslında, başarılı uykuda öğrenme bu durumların hepsinde ya da herhangi birinde gösterilebilir.
Uykuda öğrenme araştırması başlangıç aşamasındayken, araştırmacılar öğrenci kendisine uykuda sunulan malzemeyi kelimesi kelimesine ve güvenle hatırlayabildiğinde ancak öğrenmenin gerçekleştiğini düşünüyorlardı. "Güvenle", laboratuar raporlarında sıklıkla kullanılan bu söz gerçekte öğrencinin uyuduğu esnada malzemeyi duyduğunu hatırlaması ve kendi özgür iradesiyle ya da "kendiliğinden" onu anımsayabilmesi anlamındadır.
Lakin şimdilerde inceleme altında bazı çalışmanın ve daha yeni araştırmalarm ışığında, bilim
adamları artık kendiliğinden serbest hatırlamanın, uykuda öğrenmede başarıları ölçmek için tek yol olduğunu düşünüyorlar, bu en önemsiz ölçme aracı olabilir.
Şimdi öğrencilerden akıllarına gelen herhang bir şeyi rapor etmelerini istemek sıklıkla görülmektedir. Cooper ve Hoskovec uyku öğrencilerine başarıyla Rusça öğrettiklerinde, şu soruyu sorarak öğrencinin hafızasını yokluyorlardı: " Rusça kelimeleri söylediğimde, hatırlıyorsan, aklına gelen kelimeyi söyle... kelimenin kesinlikle doğru olması gerekmez."
1972'de Uyku Araştırması üzerinde Birinci Avrupa Kongresi'ne yaptığı sunumda, Minnesota Üni-versitesi'nden H.L. Williams şöyle bir yorumda bulundu. " Eğer bilgi gerçekten birikimdeyse ancak bilinen (sıradan) testlerle hatırlanamıyorsa, bu birikimin kapsamına ve niteliğine ilişkin öznenin hafızasını incelemek mümkündür." Williams tarafından tanımlanan bu " inceleme" hepimizin aşina olduğu basit sınıf hatırlatmalarından başka bir şey değildir.

HATIRLAMA NASIL TEŞVİK EDİLMELİ?
Şayet öğrenci malzemeyi kendiliğinden hatırlayamazsa, sufle etme veya hatırlatma hafızayı teşvik etmek için en iyi tekniktir. Bu teknik öğrencinin bilinçli olarak bilmeksizin bilgiyi öğrendiği varsayımına dayalıdır. "Hatırlatıcı bir ipucu" duyduğunda ya da gördüğünde içgüdüsel olarak hatırlar. Bu yöntem neredeyse sihirli gibi görünür. Örneğin, geceleyin Fransızca-İngilizce karşılıklarıyla birlikte kelimeleri dinlersiniz. Uyandığınızda hiçbir şey hatırlamazsınız. Ama size Fransızca kelimelerin listesi ve İngilizce kelimelerin karışık listesi verildiğinde, onları doğru olarak eşleştirebüirsiniz.
Tanımanın hatırlamaktan daha kolay olduğu kabul edilmiş bir teoridir. Bilim adamları insanın doğuştan gelen tanıma yeteneğini çeşitli yollarla kullanırlar. Çoktan seçmeli testi bir çeşitlemedir. Test kelimeleri gelişigüzel kelimelerin araşma karışık olarak yerleştirilir ve öğrenciden öğrendiğini düşündüğü kelimeleri seçmesi istenir.
Kendi test sonuçlarına ilişkin Lasaga ve Lasaga şöyle gözlemlediler: " özneler bir şeyler duymuş olduklarının farkmda olmamalarına rağmen, pek çok kez çoktan seçmeli testte doğru ya da benzer yanıtları verebildüer... bütün bu 'hiçbir şey duymama' muhakemelerine karşı [artmış] puanlar... bir çeşit bilinçaltı algılamasının mümkün olabileceğini düşündürür görünmektedir."
Bu bilinçaltı algılamanın nasıl oluştuğu hala bir gizemdir, fakat oluştuğuna dair karşı konulmaz üstün bir kanıt vardır. Moscu ve Vranceanu'nun öğrencileri 20 adet Rumence kelimeden oluşan bir listenin sadece yüzde 22'sini hatırlayabildiler. Ancak aynı kelimeler 60 tane gelişigüzel seçilmiş kelimelerin arasına gizlendiğinde yüzde 59'unu doğru olarak seçebilmişlerdi.

Okuma ve çalışma arkadaşları da hatırlamayı test etmenin meşru bir metodunun kabulünü mütalaa ettiler. Onların uykuda öğrenen öğrencileri test kelimeleri uzun bir kelime listesinin içine gelişigüzel dağıtıldığında yüzde 53.6 gibi yüksek skorlar elde ettiler.
Bu araştırmalar teşvik edilmiş hatırlamanın test sonuçlarında muazzam bir fark yarattığını gösteriyor. "Araştırmalar" malzemenin niteliğine göre değişmektedir, ama standart biçimler: 1) sözlü hatırlatmalar (ipuçları) 2) görsel tanıma ( çoktan seçmeli, boşluk doldurma vs.)
Levy'ın öğrencileri serbest hatırlama kullandıklarında uykuda öğrenme sunumu hakkında hiçbir şey hatırlamadılar. Ama beş gece boyunca Rusça-Ingilizce eşleştirilmiş kelimeleri dinledikten sonra çoktan seçmeli bir test verildiğinde tesadüf olamayacak kadar iyi bir düzeyde doğru kelimeleri teşhis edebildiler. Levy'ın çalışmasında dikkate değer olan Öğrencilerin eşleştirilmiş kelimeleri duyduklarında 4. evre uykusunda oluşlarıydı.
Bu çalışmaların hepsi uykunun daha hafif evrelerinde serbest hatırlamanın en iyi olduğunu; uykunun daha derin evrelerinde ise tanıma testinin hafızaya en iyi yardımcı olduğunu gösteriyor.
Serbest hatırlama Sovyet çalışmalarında nadiren kullanılmaktadır. Öğrencilere ya sözlü olarak öğretmenleri tarafından sufle edilir ya da hafızaları tanıma testleriyle tetiklenir. Lisan çalışmasında, araştırmacının sabahları öğrenci yatakhanesine girmesi ve uyku çalışmasında kullanılan Rusça kelimeleri yüksek sesle okuyarak her bir Öğrenciye doğru yabana kelime karşılığım sorması standarttır.
Cooper ve Hoskovec sözlü hatırlatmayı (sufleyi) başka bir şekilde yapıyorlar; öğrencilerine yabancı dilde söylüyorlar ve öğrencilerinden ana dillerinde cevap vermelerini istiyorlar. Cooper ve Hoskovec metodu öğrenci için muhtemelen daha kolay, ama öğrenciyi yabancı kelimeleri telaffuz etme çabasından yoksun bırakmaktadır.

Sole 03-01-2012 05:11 PM

Cevap: Uykuda Öğrenme Deneyim - 88 Gün -
 
Ben sonucu simdiden cok merak ettim..Umarim bizlerle paylasma imkanin olur. : )

davutby 03-01-2012 08:16 PM

Cevap: Uykuda Öğrenme Deneyim - 88 Gün -
 
bence bilinçaltına kayıt olunur ama hatırlanması çok zor olabilir.Zaten bilinçaltımızda işimize yarayacak bir sürü bilgi var.Ama onları kullanmasını bilemiyoruz.

vittoria è nostra 03-01-2012 09:00 PM

Cevap: Uykuda Öğrenme Deneyim - 88 Gün -
 
bende sabırsızlıkla bekliyorum deneyin sonucunu başarılar diliyorum şimdiden:)

saqua 04-01-2012 01:42 AM

Cevap: Uykuda Öğrenme Deneyim - 88 Gün -
 
Merhabalar bende hatırlayacağına inanıyorum.Yatmadan önce şöyle bir olumlama yaparsan daha kalıcı olur diye düşünüyorum.
''Uykumda( dersin neyse ismini söyle).... dinleyeceğim yüksek kavrama ile belleğime yarleştireceğim istediğim zaman belleğiiden kolaylıkla çağrıştarabileceğim bunu istiyorum ve bu böyle'' bunu söyleyip uykuya dal.sabah kalkıncada tekrar olumla şu dersi yüksek kavrama ile belleğime yerleştirdim sınavımda kolaylıkla çağrıştarabileceğim bunu istiyorum ve bu böyle

şimdiden başarılar sonucunu merakla bekliyoruz:)

sweeet 16-01-2012 09:49 PM

Cevap: Uykuda Öğrenme Deneyim - 88 Gün -
 
Bir süre sonra anlatan adam rüyana girip ders anlatırmış. Tabi sen bunun farkında olmayabilirsin olabilirsin de. ;) İlginç bir deney olacak kesin :) Ayrıca bu yazılı sınavlarda değil de test tekniğinde işe yarayabilir. Çünkü şıklar ortada soruda ipuçları var böylece çağrışım yapabileceğin materyaller de kendiliğinden ortamda olacak. Ama davutby yanılıyorsa ve gerçekten öğrenme gerçekleşirse bilinçli olarak öğrenirsen konuları karşılaştığın sorulara cevap kendiliğinden gelecektir. 88 gün sabırla beklenir mi ya arada bir test çöz. (Çok sabırsız gördüm kendimi):) Olumlama fikri de iyi işe yarayabilir. Sen işi şansa bırakmaktansa beynine olumlama sayesinde bilinçli bir emir göndereceksin. Uykudan hemen önce de en etkili zaman dilimi bunu yapmak için.

Başarılar diliyorum. Hatta başarmanı gönülden istiyorum. Sevgiler.


WEZ Format +3. Şuan Saat: 09:16 AM.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.