Hayatimdegisti.com kişisel gelişim ritmotrans telkinli Cd'leri

Hayatimdegisti.com kişisel gelişim ritmotrans telkinli Cd'leri (http://www.hayatimdegisti.com/forum/index.php)
-   Erteleme Alışkanlığı (http://www.hayatimdegisti.com/forum/erteleme-aliskanligi/)
-   -   Hiçbir işini 24 saate sığdıramayanlar için :ZAMAN YÖNETİMİ (http://www.hayatimdegisti.com/forum/erteleme-aliskanligi/244620-hicbir-isini-24-saate-sigdiramayanlar-icin-zaman-yonetimi.html)

melodiss 22-03-2009 11:55 PM

Hiçbir işini 24 saate sığdıramayanlar için :ZAMAN YÖNETİMİ
 



Keşke bazen hiçbir şey yapmadan bomboş oturduğumuz saatleri saklayıp, yoğun iş günlerinde kullanmak mümkün olsaydı . Ama buna imkan yok ve bu nedenle yalnızca sekreterler değil tüm çalışanlar zamanını iyi yönetmek zorunda.

"Zaman yönetimi" 1970'lerden itibaren literatüre girdi. Bu konuyla ilgili yüzlerce kitap ve makale yayınlanmasına, çalışanlara binlerce ipucu verilmesine karşın bireylerin zamanlarını kullanma konusunda zaman zaman bonkör ve aldırmaz davrandıkları bir gerçek.
Zamanın en iyi şekilde kullanılması, gün içerisinde iş saatleri sırasında ya da 24 saat boyunca tüm gününüzün dolu geçmesi olarak algılanmamalı yalnızca. Etkili bir zaman yönetimi, işteki ve genel olarak yaşamınızdaki hedeflerinize ulaşmaya yönelik zamanınızın en etkin şekilde kullanılmasıdır.

Bu nedenle işe, planlama yaparak değil tam tersi, neyi hedeflediğinizi düşünüp ortaya koyarak başlamalısınız. İkinci adım ise şu anda zamanınızı nasıl harcadığınızı sorgulamaktır. Hadi şimdi arkanıza yaslanıp önce amaçlarınızı sonra da bunlar için zamanınızı nasıl harcadığınızı bir düşünün ...

Amaçlarınızı bilmemize imkan yok ama işte zamanınızı nasıl kullandığınıza ilişkin size ipucu verecek ve kendinize mutlaka sormanız gereken bir kaç soru:

1. İşinizi, görevlerinizi tam olarak tanıyor musunuz?
2. Yalnızca önünüzde büyük hedefler mi var yoksa işinizle ilgili İrili ufaklı, değişik tipte hedefler belirlediniz mi?
3. Birbiriyle ilgili olan hedeflerinizi gruplayabiliyor musunuz?
4. İşlerinizi öncelik sırasına koymayı başarabiliyor musunuz?
5. Plan yapıyor musunuz? En kötü plan bile plansızlıktan iyidir, asla plansız çalışmayın.
6. Başladığınız bir işi tamamlamadan başka işlere mi geçiyorsunuz? Mümkünse bir işi bitirmeden başkasına geçmeyin.
7. İyi karar verebilmek için Muhakeme ve Sezgi Gücünüzü kullanıyor musunuz?
8. Bir dokümanı okurken ne kadar hızlı olduğunuzu hiç sorguladınız mı?
9. Özel işlerinizi büroda yapıyor musunuz?
10 .Bir işe başlamadan önce kendinize bir yöntem belirliyor musunuz?
11. İşe zor olanlardan mı yoksa kolay olanlardan mı başlıyorsunuz?
12. Bazı işleri reddetmeyi, 'hayır' demeyi biliyor musunuz ?
13. Günün sonunda işlerinizi gözden geçirip ertesi günün planını yapıyor musunuz?

Kaynak: Zaman Yönetimi, Ray Josephs

melodiss 22-03-2009 11:59 PM



http://fikirkulubu.files.wordpress.c...08/zaman_3.jpg


Zaman Kazandıracak 10 Önemli İpucu



1. Her sabah 15 dakikanızı o gün yapmanız gerekenleri planlamaya ayırın. Eğer sabahlarınız buna müsait değilse akşamları bir sonraki günün planını yapın. Göreceksiniz hem içiniz daha rahat edecek hem de iki ayağınızı bir pabuca sığdırmaktan kurtulacaksınız.

2. Söz uçar yazı kalır. Bu nedenle yapmanız gerekenleri ya da aklınıza gelen fikirleri bir kağıda not alın. Yazmak yapmanın yarısıdır unutmayın.

3. Her zaman adım adım ilerlemeyi tercih edin. Önceliklerinizi belirleyip önceliklerinizi sırasıyla hayata sokun.

4. Planlarınızı ve görevlerinizi belli zaman aralıklarında gözden geçirmeyi alışkanlık haline getirin. Zaman zaman öncelikleriniz değişebilir. Böylece değerli zamanınızı önceliği olmayan işlere harcamaktan kurtulursunuz.

5. Mutlaka bir günlük kullanın. Planlarınızı ve yapmanız gerekenleri bu günlüğe kaydedin ve o gün içerisinde gerçekleştirdiklerinizin yanına işaret koyun.

6. İşyerinde, dikkatinizi dağıtabilecek şeylerden uzak durun. Örneğin masanız bir sokağa bakıyorsa ve gün içerisinde polislerle şoförlerin sık sık kavgasına şahit oluyorsanız bu gereksiz bir zaman kaybına yol açabilir. Hemen yerinizi değiştirin. Ayrıca masanızın üzerinde de işinizle ilgili olmayan şeyleri kaldırın.

7. Bugün ne yaparsam beni hedefime daha çabuk yaklaştırır? Bu soruyu gün içerisinde kendinize 100 kere sorun!

8. Aynı anda birden fazla iş yapanlara özenmeyin. Aynı anda tek bir işe odaklanıp o işi bitirmeye çalışın.

9. Kendi kararlarınıza güvenin. Eğer bir işin sizin düşündüğünüz yöntemle daha kısa zamanda çözüleceğine inanıyorsanız kendi planınızı uygulayın. Başkalarının önerilerini yerine getirmekle vakit kaybetmeyin

10. İşinizle ilgili nasıl günlük plan yapıyorsanız aynı şekilde haftalık plan da yapın. Bu sizi hafta başında herkesin yaşadığı isteksizlik ve tembellikten kurtaracaktır.

Kaynak: Zaman Yönetimi, Ray Josephs

melodiss 23-03-2009 12:27 PM



Çalışan kadının giyinmekle harcadığı zamanı azaltmasına yardımcı öneriler




Her sabah gardırobun karşısında "bugün ne giyeceğim" diye düşünenler için "Zaman Yönetimi" kitabının yazarı Ray Josephs'ten önerileri

Gardırobunuzu İyi Yönetin!

1. Gardırobunuzu sınırlayın. Daha az seçeneğinizin olması zaman kazandırır.
2. Bütün günlük giysilerinizde tek bir el çantası kullanın.
3. Uygun renk tonlarında giysiler seçin. Böylece parçaları bir araya getirmeniz kolay olur.
4. Buruşmasını önlemek ve son dakikada ütüleme zahmetinden kurtulmak için eşarplarını askıya asın.


Giyinirken:

1. Giysilerin üzerindeki makyaj lekelerini ve leke kalıntılarını önleyebilmek için dar bir giysi giyerken yüzünüze bir duş bonesi geçirin.
2. Giyinirken herhangi bir hatayı yakalayabilmek için aynaya bakmaya devam edin. Böylece son anda bir değişiklik yapmaktan kurtulursunuz.
3. Dolabınızı, giysilerinizi çeşitlerine (pantolon, etekler vb) ve renklerine göre ayırarak düzenleyin.
4. Aynı pantolonu veya eteği bir hafta boyunca farklı süveterler, blüzler ve ceketlerle birçok kez giyin. Düz, siyah bir etek büro için hızır gibi yetişir.
5. Örgü süveterler gibi, buruşmayan, dolayısıyla kullanımı kolay giysiler seçin.


Mücevherlerinizi Saklarken:
  • Mücevherleriniz karmaşık saklamayın.
    2. En çok kullandıklarınızdan başlayarak çeşitlerine ayırın.
    3. Çok küpeniz varsa, bunları altın, gümüş ve yeniliklerine göre ayırın.
    4. Her birini çekmecenizde veya mücevher kutunuzda kendi bölümünde saklayın.

zahiri 27-09-2010 11:22 AM

Cevap: Hiçbir işini 24 saate sığdıramayanlar için :ZAMAN YÖNETİMİ
 
1. Gardırobunuzu sınırlayın. Daha az seçeneğinizin olması zaman kazandırır.


sirf bu yuzden oyle cok zaman kaybediyorumkii fazla kiyafetin icinde hic giyecek bisey bulamamak felaket komik bi durum::)

sayfayi bastan sona kaydediyorum. hem okudum tekrarrr onemsedim. hemde kayitli kalmasina karar verdim kiii tekrar donup bakmak isteyebilecegim zamanlar olursa elimin altinda olsun ZAMAN YONETIMI yaptim :D

aşk kırıntısı 27-09-2010 11:39 AM

Cevap: Hiçbir işini 24 saate sığdıramayanlar için :ZAMAN YÖNETİMİ
 
Alıntı:

melodiss Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 330606)



Zaman Kazandıracak 10 Önemli İpucu




1. Her sabah 15 dakikanızı o gün yapmanız gerekenleri planlamaya ayırın. Eğer sabahlarınız buna müsait değilse akşamları bir sonraki günün planını yapın. Göreceksiniz hem içiniz daha rahat edecek hem de iki ayağınızı bir pabuca sığdırmaktan kurtulacaksınız.

2. Söz uçar yazı kalır. Bu nedenle yapmanız gerekenleri ya da aklınıza gelen fikirleri bir kağıda not alın. Yazmak yapmanın yarısıdır unutmayın.

3. Her zaman adım adım ilerlemeyi tercih edin. Önceliklerinizi belirleyip önceliklerinizi sırasıyla hayata sokun.

4. Planlarınızı ve görevlerinizi belli zaman aralıklarında gözden geçirmeyi alışkanlık haline getirin. Zaman zaman öncelikleriniz değişebilir. Böylece değerli zamanınızı önceliği olmayan işlere harcamaktan kurtulursunuz.

5. Mutlaka bir günlük kullanın. Planlarınızı ve yapmanız gerekenleri bu günlüğe kaydedin ve o gün içerisinde gerçekleştirdiklerinizin yanına işaret koyun.

6. İşyerinde, dikkatinizi dağıtabilecek şeylerden uzak durun. Örneğin masanız bir sokağa bakıyorsa ve gün içerisinde polislerle şoförlerin sık sık kavgasına şahit oluyorsanız bu gereksiz bir zaman kaybına yol açabilir. Hemen yerinizi değiştirin. Ayrıca masanızın üzerinde de işinizle ilgili olmayan şeyleri kaldırın.

7. Bugün ne yaparsam beni hedefime daha çabuk yaklaştırır? Bu soruyu gün içerisinde kendinize 100 kere sorun!

8. Aynı anda birden fazla iş yapanlara özenmeyin. Aynı anda tek bir işe odaklanıp o işi bitirmeye çalışın.

9. Kendi kararlarınıza güvenin. Eğer bir işin sizin düşündüğünüz yöntemle daha kısa zamanda çözüleceğine inanıyorsanız kendi planınızı uygulayın. Başkalarının önerilerini yerine getirmekle vakit kaybetmeyin

10. İşinizle ilgili nasıl günlük plan yapıyorsanız aynı şekilde haftalık plan da yapın. Bu sizi hafta başında herkesin yaşadığı isteksizlik ve tembellikten kurtaracaktır.

Kaynak: Zaman Yönetimi, Ray Josephs

bu planlama işini senelerdir yaparım ben...yalnız kurallara uyulmadığı vakitte kafayı yerim...
hayatımda ki herkes sadece aklına o an ne gelirse onu yapar ...
bense tam tersi herşeyin o plana uyması için uğraşırım...

bu beni çok yıpratıyor...

vittoria è nostra 11-12-2010 04:45 PM

Cevap: Hiçbir işini 24 saate sığdıramayanlar için :ZAMAN YÖNETİMİ
 
güzel paylaşımlar teşekkürler herdaim sevgiyle ve ışıkla kalın:)

muhammad ali 11-12-2010 05:04 PM

Cevap: Hiçbir işini 24 saate sığdıramayanlar için :ZAMAN YÖNETİMİ
 
Güzel bir paylaşım,demek ki bundan sonra yanımızda bir not defteri taşımamız gerekecek yapacaklarımızı unutmamak adına..Her zaman sevgi ve başarıyla kalın..

interpole89 10-09-2014 09:05 AM

Cevap: Hiçbir işini 24 saate sığdıramayanlar için :ZAMAN YÖNETİMİ
 
tesekkurler:)


WEZ Format +3. Şuan Saat: 10:05 PM.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.